Masker van Bravoure

Dit gedicht schreef ik vanmorgen in de kerkdienst. Het is best lang, omdat de inspiratie maar door bleef stromen. Hele stromen van woorden in mijn hoofd die nergens leken te eindigen. Hoewel het gedicht geïnspireerd is op een kerkdienst en er zo nu en dan wat christelijke termen boven komen, denk ik en hoop ik dat het ook voor niet-christenen een bemoediging kan en mag zijn en dat je je er niet te veel van aantrekt dat het is geschreven vanuit mijn christelijke levensvisie. Het thema van de dienst was ‘Op weg naar herstel’. Hopelijk vinden jullie het een mooi gedicht 🙂 :

Masker van Bravoure

Gevangen in je angsten
Gevangen
in jezelf

Gebonden,
Gebroken,
Doorleeft

Dacht het te kunnen vergeten,
vergeven

Verborgen
achter een masker
van leugens,
bravoure

De ramen van je ziel
gesloten
gordijnen dicht

Ik kan je wel schrijven
Ik kan wel voor je zingen
over hoop
en genezing
na pijn,
maar wat heb jij daaraan?

Steun maar op mij
Laat los je trots
haal weg het masker
Ik ben bereid
voor jou een rots te zijn

Voor jou wil ik
als Christus zijn
meedragen,
meelijden in je diepste pijn

Vergeet dan niet dat ik een mens ben
fouten maak,
zorgen heb

steun op mij
dan steun ik op jou
dan dragen we elkaar

door de diepste zeeën
delen we elkaars vreugde
samen op onze pelgrimstocht

Samen vliegend
door de tijd
doorbreken wij de banden
en laten achter
wat voorbij is

en leven verder

Over Ces

Mijn blog is bedoeld om mijn gedichtjes en verhalen te delen, te spreken over geloof en welke andere onderwerpen ik dan ook maar wil bespreken. Veel leesplezier.
Dit bericht werd geplaatst in Poëzie en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Masker van Bravoure

  1. Carolien vd Lei zegt:

    Heel erg mooi! Bedankt voor het delen.

  2. anne zegt:

    wat uitzonderlijk mooi.

Geef een reactie

