Getuigenis

Dit is het gedicht dat ik voorlas vanmorgen voor ik gedoopt werd.

 
U droeg me
en liet me soms
zelf lopen
aan Uw hand

U was er altijd
in mijn donkerste nachten
vol eenzaamheid
als ik riep:
"Mijn God waar bent U?"
Zacht fluisterde U in mijn duisternis
soms wilde ik het niet verstaan

Ook nu de tranen
van gemis
over mijn wangen stromen
bent U de zachte hand
die ze van mijn gezicht veegt

U strekt mij Uw hand toe
en heel voorzichtig
laat ik los
alles
wat mijn handen stevig omklemmen

Het is allang vergaan
verbrandt
het is slechts as hier in mijn handen

Voor Uw voeten valt het neer
en ik pak Uw uitgestrekte hand

Hier sta ik voor U, Heer
gevallen, gebroken
kapot
maar U schijnt Uw liefde
door alle barsten heen
Over Ces

Mijn blog is bedoeld om mijn gedichtjes en verhalen te delen, te spreken over geloof en welke andere onderwerpen ik dan ook maar wil bespreken. Veel leesplezier.
Dit bericht werd geplaatst in geloof, Poëzie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Getuigenis

  1. thatfullmoonguy zegt:

    Zo is dat C… Heel mooi gedicht! Geweldig dat je zoveel weet te verwoorden van een moeilijke reis, een zoektocht ook naar die liefde, iets wat er altijd is ook al kun je hem niet handelen; wil je wel maar kun je niet of kun je wel maar wil je niet…
    Afijn, blij dat jij blij bent 🙂 En dat daarbij ook het dichten een rol kon spelen, mooi is dat hè.
    Gefeliciteerd!
    Liefs, Clemens.

  2. Debbie zegt:

    Heel mooi gedicht 🙂

  3. justlydiaslifestyle zegt:

    Prachtig gedicht! Je hebt het heel mooi verwoord! Ikzelf ben ook christelijk, en ben als baby ook gedoopt. Ik vindt het echt heel erg knap van je dat je je opnieuw (of voor het eerst?) hebt laten dopen. 🙂

    • Ces zegt:

      Dank je! 🙂
      Mijn ouders hebben mij ook laten dopen als baby, maar ik had toch het verlangen om nu ik zelf deze keuze heb gemaakt me te laten dopen. Doop is voor mij immers meer dan de belofte van de ouders om het kind op te voeden met de Heer, het is iets tussen mij en God.

  4. Pingback: Lezersblog - Cecily liet zich dopen - Huis Van Belle

  5. joelle zegt:

    heel mooi geschreven wou dat ik dat zo kon

Geef een reactie

