Ik zie God in jou! (Opgedragen aan Carline van der Ham)

Dit gedicht is in het bijzonder opgedragen aan Carline, omdat ik haar wil vertellen dat ik God in en door haar heen kan zien. Maar er zijn nog veel meer mensen die dit moeten horen en ik hoop dat dit gedicht voor die mensen een bemoediging mag zijn. Deel dit gedicht vooral met mensen door wie jij God kan zien (en uiteraard mag je dan de woorden dochter in zoon en zus in broer veranderen ;)).

 

Ik zie God in jou.

Ik zie God

in jou.

 

Ik zie God in hoe je handelt,

Ik hoor God in wat je zegt.

In jouw ogen

zie ik een glinstering,

hoor ik een zacht gefluister:

 

“Maak je maar geen zorgen,

Ik ben er,

zal er altijd zijn.”

 

Ik zie God in jou,

door jou.

Als ik je zie

zie ik een kind van de Heer.

Zijn prachtige dochter,

een parel in Zijn hand.

 

Zoveel woorden,

momenten

zijn gekomen in je leven

gevolgen niet te overzien,

maar

ik zie God in jou!

 

Steeds zie ik

hoe Hij je steun geeft,

hoop

en leven.

 

Ik weet,

jij weet,

we weten allebei

niet alles wat je doet,

ik doe, wij doen

is tot Gods eer.

Maar ik zie God in jou!

 

En ik ben Hem

meer dan dankbaar

dat ik jou mag kennen, zus.

 

Want jij laat me God zien

en ik koos

om net als Hij

van jou te houden.

Over Ces

Mijn blog is bedoeld om mijn gedichtjes en verhalen te delen, te spreken over geloof en welke andere onderwerpen ik dan ook maar wil bespreken. Veel leesplezier.
Dit bericht werd geplaatst in geloof, Poëzie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

