To have you near

As I have said in my last posts (dutch posts), I have been to a summercamp called: MusicWeek. In that camp I have wrote a song together with some friends of mine. We were in a band and covered a song and wrote one. I wrote the lyrics of the song, that I want to show you now. 🙂

 
(Verse 1:)
I heard your voice in the sound of the sea
Kept walking through the rain
Nights are cold without you near me
should go back, but I can't
Now I finally understand
What it means to have you near
Now I finally understand
What it means to hold you dear
(Chores:)
Now I've finally found the strength
found love and forgiveness
and now I see you again
It's just so much better than
All the time, I've been alone
All the time
(Verse 2:)
Why did I leave? I'm alreaddy forgotten
I have been so alone
Nights were darker, days were rainy
Didn't know what it meant
Now I finally understand
What it means to have you near
Now I finally understand
What it means to hold you dear
(Chores)
(Bridge, instrumental)
(2x Chores)
Over Ces

Mijn blog is bedoeld om mijn gedichtjes en verhalen te delen, te spreken over geloof en welke andere onderwerpen ik dan ook maar wil bespreken. Veel leesplezier.
Dit bericht werd geplaatst in Muziek en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op To have you near

  1. Hein zegt:

    Haha ons prachtige nummer 😀 heb je mooi geschreven!

  2. thatfullmoonguy zegt:

    Wauw… ik zou het wel willen horen! Het klinkt in ieder geval echt als een liedje – het couplet geeft belangrijke informatie, is deel van èn sublimatie van het verhaal, zogezegd 🙂 (had ook niet gedacht hoor dat ik zo’n zin kon schrijven). Een mooi rond verhaal, goede songtekst en het raakt ook nog, oww… Knap!

  3. thatfullmoonguy zegt:

    Ennn… ik kreeg er nog gratis wat liedjes bij, ook! Leuk! Ook daar hoorde ik mooie dingen, maar ik vind jullie eigen nummer meteen pakkend, en herkenbaar gezongen ook. Mooi. Ik had trouwens nog niet begrepen dat je ook de melodie kon schrijven!
    Wat één van de meest bijzonder dingen is, is dat je stem zo herkenbaar is, dat wil iedere artiest/groep! Technische perfectie is heel veel minder belangrijk. Al is ook die er genoeg hoor, het grappige is juist dat je naar iedere noot even lijkt te moeten zoeken – en die vervolgens makkelijk haalt. Daar hou ik wel van 🙂
    Nou ja ik zou zeggen, bezig blijven, schrijven, eigen stijl ontwikkelen, oefenen, en dan…..

    • Ces zegt:

      Bedankt! 🙂 Je zegt dat mijn stem herkenbaar is, maar volgens mij had ik nog niet gezegd welke van de 3 ik zelf ben… Ik zing het 2e couplet (in t origineel, alle coupletjes in de cover)… 😉 Wel lijk je t inderdaad over mij te hebben in de reactie…

  4. thatfullmoonguy zegt:

    Ooooja! Ik snap ‘t! Jij zingt iets hoger he; ik hoorde dat maar dacht dat je er toen iets anders in zat of zo. Mede. omdat inderdaad verder nog geldt wat ik voor de eerste zangeres schreef. Je zou evt. zussen kunnen zijn 🙂 Dussss…. gáát zo door, gáát zo door!

    • Ces zegt:

      Eigenlijk is mijn stem juist lager… Ik zing wel wat hoger aan t eind van t couplet, maar aan t eind van de 2e zin ging zij omhoog en ik omlaag, omdat ik als enige die lage noot kan halen. Zij kan dus juist veel hoger zingen dan ik. Ik ben namelijk een alt en zij een sopraan. Maar dat is hier natuurlijk niet zo heel goed te horen.

      • thatfullmoonguy zegt:

        O, haha klopt, ik heb alleen wat ik “hier” hoor om op af te gaan. Met zulke verschillende stemmen kun je wel heel mooi vlechtwerkjes op muzikaal gebied maken he, lijkt me een mooie uitdaging als je de karakteristieken van je eigen stem goed kent. Maar, ik heb er nu ook weer niet zo heel veel verstand van hoor, ook al praat ik graag over muziek en geniet ik er wel van.
        Maar, je bent in ieder geval goed bezig met de muziek, en het lijkt me dat je op zo’n kamp fantastisch bezig bent met iets waar je van houdt, en dat je er veel leert! Volgend jaar weer?

  5. Ces zegt:

    Ik ben wel van plan om volgend jaar weer te gaan ja..

  6. thatfullmoonguy zegt:

    Yesss…. jammer dat een jaar zó lang kan duren 🙂

Geef een reactie

