Jouw toewijding is mijn voorbeeld

Van Erwin kreeg ik de opdracht een gedicht te schrijven over een vogel waarin ik het karakter omschreef waarvan ik vond dat het bij deze vogel hoorde. Ik heb besloten de naam van de vogel niet te noemen, maar het zo te schrijven dat de lezer er zelf achter kan komen over welke vogel het gaat.

Veel leesplezier. 🙂

 

Jouw toewijding is mijn voorbeeld
 
Ik zie je
Sierlijk uiterlijk
lange nek, witte veren
 
Je bent een toonbeeld
van liefde en trouw
en daarin
neem ik graag een voorbeeld aan jou
 
Nooit zul jij je man verlaten
je hebt hem lief, je leven lang
en als hij sterft,
voor jou geen ander
 
Je jongen, veilig onder je vleugels
een sterk moederinstinct
 
Dreigt er gevaar
met je grote, sterke vleugels
jaag je het angst aan
 
Sterk, schoon, trouw
en vol van liefde
voor je man en
voor je jongen
 
Ik zie je
je sierlijke uiterlijk
lange nek en witte veren
zoals jij
wil ik mijn gezin ook eren
vol van liefde
vol van trouw
daarin
neem ik graag een voorbeeld aan jou
 

Stuur me gerust opdrachten! 🙂

Ik schrijf graag gedichten op aanvraag en probeer ook graag eens iets nieuws.

Over Ces

Mijn blog is bedoeld om mijn gedichtjes en verhalen te delen, te spreken over geloof en welke andere onderwerpen ik dan ook maar wil bespreken. Veel leesplezier.
Dit bericht werd geplaatst in Poëzie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Jouw toewijding is mijn voorbeeld

  1. Het gaat hier heel duidelijk om de zwaan, leuk verwoord en mooi rond het thema trouw opgebouwd.

  2. thatfullmoonguy zegt:

    O ja! Je noemde het al eens, daar moet ik nog eens over nadenken, raar idee om iemand een opdracht te geven voor een gedicht. Maar duidelijk kan dat heel mooi uitpakken!
    Inderdaad een zwaan, prachtig toch die trouw van ze. Bij een vijver of meer hoort eigenlijk zo’n zwanenstel hè?
    Er zijn ook mooie liedjes over gemaakt 🙂

    Fijne zondag! ☼
    Clemens.

Geef een reactie

