Vroom op vrijdag

Bij veel andere blogs zag ik rubrieken die elke keer terugkeren. Zo heeft Huis van Belle Friday Fun, Anieke dingetje op dinsdag en Rianne de Sunday Song. Dit leek mij ook heel leuk op mijn eigen blog. Met uiteraard een leuke titel. 🙂

Zo kwam ik op ‘vroom op vrijdag’. Wat betekend dat ik mijn best wil gaan doen iedere vrijdag een Bijbeltekst, christelijk gedichtje of iets anders waarbij mijn geloof een belangrijke rol speelt.

Verwacht er alsjeblieft niet te veel van, want ik ben er niet goed in om me aan dit soort dingen te houden. (Waarschijnlijk zet ik de meeste  ‘vroom op vrijdag’-posts er al een paar weken van te voren op, handig dat dat kan).

Ik luid nu de vroom op vrijdag-rubriek in met een mooie Bijbeltekst, een gedeelte uit de bergrede:

“Gelukkig wie nederig van hart zijn,
want voor hen is het koninkrijk van de hemel.
Gelukkig de treurenden,
want zij zullen getroost worden.
Gelukkig de zachtmoedigen,
want zij zullen het land bezitten.
Gelukkig wie hongeren en dorsten naar gerechtigheid,
want zij zullen verzadigd worden.
Gelukkig de barmhartigen,
want zij zullen barmhartigheid ondervinden.
Gelukkig wie zuiver van hart zijn,
want zij zullen God zien.
Gelukkig de vredestichters,
want zij zullen kinderen van God genoemd worden.
10 Gelukkig wie vanwege de gerechtigheid vervolgd worden,
want voor hen is het koninkrijk van de hemel.
11 Gelukkig zijn jullie wanneer ze je omwille van mij uitschelden, vervolgen en van allerlei kwaad betichten. 12 Verheug je en juich, want je zult rijkelijk worden beloond in de hemel”
Over Ces

Mijn blog is bedoeld om mijn gedichtjes en verhalen te delen, te spreken over geloof en welke andere onderwerpen ik dan ook maar wil bespreken. Veel leesplezier.
Dit bericht werd geplaatst in geloof en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Vroom op vrijdag

  1. rianneevers zegt:

    Yeaahh ik zie mijn naam^^ Maar ik ben benieuwd naar de vrome vrijdagen:)!

  2. thatfullmoonguy zegt:

    Een dapper voornemen! Een column binnen een column is het dan eigenlijk hè? Nou ja het zou mij niet lukken, dat weet ik wel; op mijn blog probeer ik alleen elke twee weken een gedicht te zetten, nou pfff….
    Maar ik vind dat alles begint bij goede voornemens. Dus, gefeliciteerd! Ik weet niet zeker of ik wel veel zinnigs te zeggen heb op vrome vrijdag, hoor. Maar de Bergrede, ja die was goed. Daar kun je alle houvast en inspiratie in vinden zelfs al ben je niet christelijk. En indien wel, dan ook ! Een mooie opener.

  3. Pingback: Blogplannen 2015 | C-flatpoetry

Geef een reactie

