De liebster Award (Tag)

Dit is de eerste keer dat ik een tag doe, maar Rianne nomineerde me (wat ik eigenlijk wel erg leuk vind 😉 ) en toen wilde ik het zeker wel doen. Ik kende de tag nog niet.
De liebster award is een tag voor onbekende blogs met minder dan 200 volgers. Zelf zit ik inmiddels ongeveer op de 100 volgers. En dit zijn de regels:

1. Noem degene die je genomineerd heeft
2. Beantwoord de vragen van de persoon die jou genomineerd heeft.
3. Nomineer zelf bloggers met 200 volgers of minder.
4. Stel deze bloggers een aantal vragen.
5. Breng de genomineerde bloggers op de hoogte.

liebster-award-Made-by-Ellen..

Dan zijn hier de vragen die ik van Rianne heb gekregen en mijn antwoorden, veel leesplezier:

1. Wat is je grootste hobby?
Daar hoef ik niet erg lang over na te denken: Lezen! 🙂 Ik hou van dichten, schrijven en muziek maken, maar lezen vind ik toch echt het allerleukste om te doen. Gewoon lekker rustig op bed, in een hangmat, op de bank, eventueel met een lekker dekentje.

2. What makes you smile?
Mijn vriendje, 😉 een goed boek (kan me ook aan t huilen maken, maar ook beiden te gelijk), een vrolijk liedje, een cadeautje, mijn vrienden, mooi weer, een goed begin van de dag: met stille tijd en zonder dat ik heel moe ben, een goed cijfer, mijn hond, een goeie grap (ik houd ook van flauwe grappen), best wel veel eigenlijk. 😉

3. Boek of film? Waarom?
Na vraag 1 kunnen jullie mijn antwoord waarschijnlijk al wel raden: Boek! Ik ben gek op lezen en heb een best grote fantasie. In een boek ga ik ook meer op dan in een film, waarbij ik vaak snel afgeleid word of verveeld ben. Ook vind ik dat woorden dingen beter omschrijven dan alleen beelden. Ik heb een enorme voorliefde voor boeken, maar ben eigenlijk niet zo te amuseren met een film. Bij boekverfilmingen heb ik vaak de behoefte de regisseur met het boek te slaan, omdat ze het boek niet goed weergeven.

4. Favoriete sieraad…
Uh… Das een moeilijke. Ik draag namelijk niet erg vaak sieraden. Als ik moet kiezen denk ik dat ik ga voor een ring. Ik heb zelf namelijk een mooie ring die ik regelmatig draag en vind het beeld van verbintenis dat er ook in een (trouw)ring zit erg mooi. 🙂

5. Wat is jouw lievelingseten?
Echt lievelingseten heb ik niet. Maar ik ben gek op pizza, asperges en sushi… Sushi is misschien een vreemd antwoord, aangezien ik vegetariër ben en dus geen vis eet. Maar er bestaan ook veel soorten vegetarische sushi die net zo lekker zijn als gewone sushi.

6. Waarom ben je gaan bloggen?
Op muziekweek 2013 heb ik een paar van mijn gedichten voorgedragen, die daarvoor voor mij te persoonlijk en gevoelig lagen om te laten horen of lezen. Toen ik die had laten horen zei Mirt me dat ik een gedichtenblog moest beginnen en bleef ermee aandringen. Daarom heb ik het uiteindelijk gedaan en vond het fantastisch! Inmiddels blog ik al iets meer dan een jaar en is mijn blog van een blog met alleen mijn gedichten uitgegroeid tot een blog met als hoofdthema’s literatuur, poëzie en christendom. De perfecte lezer van mijn blog is, denk ik, een christelijke schrijver/dichter van jonge leeftijd, die ook graag en veel leest.

7. Welke website gebruik je het meest?
Uh… Ik twijfel tussen youtube, hotmail, facebook en bloglovin. Ik denk dat ik facebook zal moeten kiezen. Bijna dagelijks zit ik wel even te chatten met mijn vriendje via facebook, maar meestal kijk ik dan ondertussen op blogs via bloglovin, check mijn e-mail of kijk filmpjes/luister muziek op youtube.

8. Favoriete schoolvak?
Om eerlijk te zijn denk ik dat het Nederlands/literatuur is. Zoals ik al eerder zei ben ik gek op boeken en ik ben ook best wel een taalfanaat. Goed in talen ben ik zeker niet, maar op de 1 of andere manier blink ik toch wel uit in Nederlands en in schrijven. Mijn interesse in literatuur wordt ook steeds groter en ik vind het ook erg leuk om mensen te verbeteren op hun taalgebruik, zelfs al vinden die mensen dat zelf niet altijd zo fijn. 😛

9. Leukste vakantie since ever?
Dit vind ik een moeilijke. Ik denk dat deze nog moet komen, aangezien ik de meeste vakanties die ik tot nog toe gehad heb niet zo heel erg indrukwekkend of bijzonder leuk vond. Misschien dat mijn vakantie naar Tsjechië een grote kans maakt.

10. Wat vind je mooi aan jezelf?
Tja, moet dit van mijn lichaam zijn of mag het ook een talent zijn of iets anders? Ik vind mijn haar denk ik wel mooi en mijn ogen, maar belangrijker vind ik dat ik een kind van God ben. Verder vind ik het mooi dat ik goed kan dichten en schrijven. Ook mijn stem vind ik mooi.

11. Wat wil je nog echt doen in je leven?
Ik wil nog heel graag een boek schrijven, een dichtbundel uitgeven en meedoen aan een poetry slam. Verder wil ik ook eens meedoen aan de vegan-challenge.

De personen die ik graag wil nomineren zijn:
Julicke van de Ernieblog en Cindy van Kinderen…elke dag anders. Hier zijn de vragen die jullie van mij mogen gaan beantwoorden:

1. Wie is je favoriete band/artiest?
2. Wie is God voor jou?
3. Stel dat je (later) een kind krijgt, hoe zou je het noemen? (voor Cindy: de namen die je kinderen hebben tellen dus niet).
4. Waarom schrijf je?
5. Wat is je favoriete quote?
6. If home is where the heart is, where do you live?
7. Wie is (naast Jezus) een voorbeeld voor je?
8. Hoe lang schrijf je al?
9. Waarom ben je met bloggen begonnen?
10. Wat is je stopwoordje?

Succes! 🙂

Over Ces

Mijn blog is bedoeld om mijn gedichtjes en verhalen te delen, te spreken over geloof en welke andere onderwerpen ik dan ook maar wil bespreken. Veel leesplezier.
Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op De liebster Award (Tag)

  1. rianneevers zegt:

    Leuk ingevuld! Je haar is trouwens indd heel mooi, viel me van de week nog op, het is lang geworden of niet? Xx

  2. thatfullmoonguy zegt:

    Zoooww…. Ze stelde een hoop vragen zeg! Ik vind dat je het goed en enthousiast hebt ingevuld, enthousiasme, ook voor die dingen die je in de antwoorden noemt, is mooi 🙂 Zeker als het om dichten gaat ! Maar, je maakt het je opvolgers ook niet makkelijk, piew…

Geef een reactie

