VoV de dag van morgen

Deze week was voor mij (Koen) een hectische week. Daarom dacht ik: Wat zegt God nou over de dag voor morgen?

Ik hoor vaak om me heen dat we moeten kijken naar de toekomst. Tegenwoordig lijkt het wel dat de toekomst alles is. Nu is niet belangrijk. Een voorbeeld hiervan is het bedrijfsleven. Hoe gaat het met je bedrijf? Hoe kan het beter? Hoe gaat je bedrijf groeien? Hoe zal het financieel eruit gaan zien? Zoveel vragen over later, maar naar het heden wordt bijna niet gekeken.

“Mattheus 6:[34] Maak je dus geen zorgen voor de dag van morgen, want de dag van morgen zorgt wel voor zichzelf. Elke dag heeft genoeg aan zijn eigen last.

Hier staat dat morgen wel voor zichzelf zorgt. Dit betekent dat we niet te veel met de toekomst bezig moeten zijn. Is dat dan verkeerd om te doen? Nee, dat is het niet. God wilt alleen dat we in Hem gaan vertrouwen en onze toekomst aan Hem geven. We kunnen wel prachtige plannen hebben voor later, maar zullen ze ooit werkelijkheid worden? Dat is altijd maar de vraag. Elke dag is er wel de kans dat we overreden worden. Wat gebeurt er dan met al je plannen? Wat gebeurt er dan met je toekomst? Op deze aarde in ieder geval niets meer. Daarom is het zo belangrijk om nu te leven. Nu klaar te zijn om te kunnen zeggen: “God hier ben ik, uw zoon/dochter.” Dat je zekerheid hebt in het leven dat je nu leeft. Morgen komt vanzelf. Laat dat lekker over je heen komen en vertrouw op de Heer. Hij weet toch al wat er dan gebeurt.

P.s. Cecily heeft deze Vroom op Vrijdag niet na kunnen kijken, dus als er veel fouten in zitten. Sorry…

Vroom op Vrijdag

Deze week was voor mij een hectische week. Daarom dacht ik: Wat zegt God nou over de dag voor morgen?

Ik hoor vaak om me heen dat we moeten kijken naar de toekomst. Tegenwoordig lijkt het wel dat de toekomst alles is. Nu is niet belangrijk. Een voorbeeld hiervan is het bedrijfsleven. Hoe gaat het met je bedrijf? Hoe kan het beter? Hoe gaat je bedrijf groeien? Hoe zal het financieel eruit gaan zien? Zoveel vragen over later, maar naar het heden wordt bijna niet gekeken.

“Mattheus 6:[34] Maak je dus geen zorgen voor de dag van morgen, want de dag van morgen zorgt wel voor zichzelf. Elke dag heeft genoeg aan zijn eigen last.

Hier staat dat morgen wel voor zichzelf zorgt. Dit betekent dat we niet te veel met de toekomst bezig moeten zijn. Is dat dan verkeerd om te doen? Nee, dat is het niet. God wilt alleen dat we in Hem gaan vertrouwen en onze toekomst aan Hem geven. We kunnen wel prachtige plannen hebben voor later, maar zullen ze ooit werkelijkheid worden? Dat is altijd maar de vraag. Elke dag is er wel de kans dat we overreden worden. Wat gebeurt er dan met al je plannen? Wat gebeurt er dan met je toekomst? Op deze aarde in ieder geval niets meer. Daarom is het zo belangrijk om nu te leven. Nu klaar te zijn om te kunnen zeggen: “God hier ben ik, uw zoon/dochter.” Dat je zekerheid hebt in het leven dat je nu leeft. Morgen komt vanzelf. Laat dat lekker over je heen komen en vertrouw op de Heer. Hij weet toch al wat er dan gebeurt.

Dit bericht werd geplaatst in geloof en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op VoV de dag van morgen

  1. thatfullmoonguy zegt:

    Dat is een krachtige boodschap Koen, en een korte (vandaar twee keer, haha). Kwa fouten is het prima trouwens!
    Ja, ik denk dat je als je je teveel focust op later, of vroeger, dingen waar je al helemaal weinig greep op hebt, te weinig respect hebt voor het nu. Iets, dat óók is geschapen! Waar we ook in leven, en wat we nodig hebben. Een mens bestaat uit balans… Ik holde mezelf vroeger ook voorbij, wou greep hebben op dingen later, en trouwens ook vroeger; ik heb moeten leren om veel los te laten. En ik denk dat ik nu meer een evenwicht heb, zoals het bedoeld is. En dan te beseffen, dat dat een wijsheid is die al zo lang bekend is!

Geef een reactie

