Geluk

Liefdesgedichten lijken voor mij een heel apart genre in de poëzie. Een genre waarvan ik zelf vind dat ik er niet goed in ben en beter mijn tijd niet mee kan verdoen. Ik vind al zo lang als ik serieus met dichten bezig ben, dat wanneer ik een liefdesgedicht schrijf, het steeds zo afgezaagd en doorsnee wordt. Niet echt goed dus. Toch ben ik, nu ik ook een relatie heb, wel weer eens aan de slag gegaan met liefdesgedichten. De vorige waren heel persoonlijk en daarom alleen tussen mij en mijn vriendje, maar nu wil ik toch ook één met jullie delen. Deze zou in andere relaties ook goed passen. Hier is het:

Geluk

Jouw armen
om me heen
en ik zwijg,
wij alleen.

Als alles om ons heen
verstomd
even niet lijkt te bestaan

Alleen het hier en nu
belangrijk
de tijd die onverstoord door blijft gaan,
maar voor ons even niet bestaat.

Geen woord is nodig
als de stilte spreekt
over hoe veel ik van je houd

Over Ces

Mijn blog is bedoeld om mijn gedichtjes en verhalen te delen, te spreken over geloof en welke andere onderwerpen ik dan ook maar wil bespreken. Veel leesplezier.
Dit bericht werd geplaatst in Poëzie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Geluk

  1. thatfullmoonguy zegt:

    Yessss…! En deze is mooi 🙂
    Op de één of andere manier weet je een bijna universele, in ieder geval heel vaak voorkomende situatie op een individuele, eigen manier te verwoorden. Die eigen manier, eigen beleving, daar zijn we als dichters natuurlijk toch mee bezig, dus een heel persoonlijk gedicht is in principe juist goed… Maar ja, je wilt dat niet echt persé in de openbaarheid gooien, dat snap ik zeker.
    Het is altijd een puzzel hè, waar ligt voor jou de balans: richt je je meer op een hoogst eigen manier van formuleren en dichten, of richt je je meer, of evenzeer, op het citeren uit, en verwerken van je persoonlijk leven, waarbij je dat natuurlijk toch in een eigen stijl probeert te doen. Ikzelf moet het van dat laatste hebben, ik ben beslist geen meester in taalbeheersing en vaardigheid.
    Ga zo door, ga zo door 🙂

Geef een reactie

