Vergetelheid

Mijn woorden, gedichten:
een schreeuw in de kilte, de stilte
die langzaam verstomd.
Een paar keer weerklinkt,
tot het opgaat
in de leegte.
Niets blijft over.
Zoals alles in dit leven.

Over Ces

Mijn blog is bedoeld om mijn gedichtjes en verhalen te delen, te spreken over geloof en welke andere onderwerpen ik dan ook maar wil bespreken. Veel leesplezier.
Dit bericht werd geplaatst in Poëzie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Vergetelheid

  1. thatfullmoonguy zegt:

    Hm… ja… Dat gevoel van treurige zinloosheid, leegte, dat klinkt wel een beetje bekend. Je hebt het in ieder geval mooi verwoord. Mooi compact, krachtig, ook.
    Gelukkig is het allemaal niet zó zwart-wit, maar de kunst is, om dat dan ook zo te voelen hè? Het gekke is, dat ik heel bewust ben begonnen met dichten om daarmee iets voor anderen te bieden: herkenning, verwoording, van die dingen. Maar intussen is het ook voor mij een uitlaatklep. Daarnaast weet ik, dat ik (internet-)bekenden heb gesteund en zelfs soms geholpen… dus zij zijn er rijker door geworden, gezonder, volwassener, en via hen ook weer hun omgeving. Misschien zelfs hun nakomelingen!
    Dus piew… dat is nogal wat, denk ik soms 🙂 Wel leuk!
    Fijn weekend!

  2. MichielZiet zegt:

    Geen vrolijke, maar wel een mooi gedicht.

  3. Soms dringt het gevoel van vergankelijkheid zich inderdaad behoorlijk aan ons op, dit gevoel heb je heel mooi en herkenbaar verwoord. Het doet me denken aan een versje (tanka) dat ik ooit eens heb geschreven als reflectie op psalm 90 (en dan voornamelijk het eerste gedeelte).

    groen gras – zo anders
    als wat ik gisteren zag
    ik tel wat sprietjes
    en terwijl ik in slaap val
    neemt hun fluisteren een eind

Geef een reactie

