Vroom op Vrijdag: Dankbaar voor gemis

Dank U Papa,

Voor de tranen langs mijn wangen, iedere keer als ik één van zijn favoriete liedjes hoor. Tranen, maar met een glimlach erachter.

Dank U Papa,

Voor iedere dag dat ik hem mis. Elke herinnering, elke keer dat ik aan hem denk, ik koester ze. Alles wat me aan hem herinnerd. Hoe vaker ik het hoor of zie, hoe meer ik weet, dat ik hem niet zomaar zal  vergeten. Hoe meer ik weet dat, zelfs al is hij bij u, hij is ook nog hier.
Elke keer opnieuw, zie ik hem weer zoals hij altijd was, zoals hij altijd zal zijn. Zoals ik hem nooit meer kwijt wil.
Dank U, dat ik hem mag missen, want hoe meer ik hem mis, hoe minder ik vergeet. Ik ben soms bang, dat herinneringen vervagen en ik op een gegeven moment niet goed meer zou weten wie hij was. Maar nu mag ik eraan denken. Iedere keer als ik hem mis, iedere traan die van mijn wangen stroomt, iedere keer als ik aan hem denk, mag ik weten wie hij was en blij zijn dat hij er was.
Natuurlijk is het naar om iemand te missen. Om te weten dat ik hem tot ik in de hemel kom, nooit meer zal zien. Maar het is zo mooi om me hem te herinneren.

Dank U Papa. En laat me hem nooit vergeten alstublieft.

Niet mijn wil, maar de Uwe geschiedde. Dit bid ik U in Jezus naam,

Amen

Over Ces

Mijn blog is bedoeld om mijn gedichtjes en verhalen te delen, te spreken over geloof en welke andere onderwerpen ik dan ook maar wil bespreken. Veel leesplezier.
Dit bericht werd geplaatst in geloof, Poëzie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Vroom op Vrijdag: Dankbaar voor gemis

  1. thatfullmoonguy zegt:

    Het is een heel persoonlijk gebed, dus ik voel me wel een indringer…
    Maar ik wil toch even zeggen dat het een mooi en herkenbaar gebed is. Het is zeker een ramp om iemand plotseling te moeten missen die zo belangrijk voor je is; maar één ding weet ik wel: je gaat zo iemand niet vergeten hoor. Die persoon heeft een prachtige plek in je hart, en daar blijft ie gewoon zitten. Gelukkig volgt het hart heel andere wegen dan je hersens die moeten onthouden waar je sleutels zijn, of je wachtwoorden, of de lesstof….
    Wat dit betreft komt alles goed.
    Sterkte, en groetjes…
    Clemens.

  2. Heel erg veel sterkte; ik kan me niet voorstellen hoe je je voelt, maar misschien toch wel een beetje. 😦 xx

Geef een reactie

