vroom op vrijdag 10- 04-15

Toen de leerlingen op een avond bij elkaar zaten, kwam Jezus plotseling binnen. Hij zei: “Vrede zij met u. Zoals de Vader mij gezonden heeft, zo zend ik u.” Hij blies over hen en vervolgde: “Ontvang de Heilige Geest.” Thomas was er die avond niet bij. Toen de leerlingen hem vertelde wat ze hadden gezien, geloofde hij hen niet. Een week later waren de leerlingen weer samen. Ditmaal was Thomas erbij. Jezus verscheen opnieuw en zei tegen Thomas: “Kom hier en bekijk mijn handen, steek je handen in mijn zij en wees niet langer ongelovig.” Thomas riep: “Mijn Heer en mijn God”. “Nu geloof je” zei Jezus, “zalig zij die mij niet gezien hebben, en toch geloven.”

Ik wil het vandaag hebben over de laatste zin: “zalig zij die mij niet gezien hebben, en toch geloven.”

Vaak als ik met Atheïsten spreek over geloof, krijg ik dit te horen: “ Heb je ooit iets gezien van God? Dat was voor mij een vraag om over na te denken. Mijn conclusie: God is als de wind. Je ziet het niet, maar je ziet wel hetgeen wat het doet. De bomen gaan heen en weer. Wolken verplaatsen zich hierdoor. Als ik zie hoe mijn leven loopt, hoe de natuur zich gedraagt, hoe alles zich aanpast. Dan is er niks toeval. Bijvoorbeeld: 1 jaar in Utrecht studeren en in dat jaar je vriendin leren kennen in de bus. Dit is maar 1 voorbeeld en ik heb er nog veel meer, maar als ik dat zou doen , dan ben ik minstens een maand of 3 bezig met schrijven. Voor mij is het duidelijk. Hij bestaat!

Dit bericht werd geplaatst in geloof en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op vroom op vrijdag 10- 04-15

  1. thatfullmoonguy zegt:

    Daar kan ik volledig achter staan. Als god de bron is van alles wat er is, de schepping, is hij iets wat achter alles zit, en niet op de voorgrond duidelijk zichtbaar is. Een man met een baard ergens in de lucht…. nou nee.

Geef een reactie

