1 mei… Welke studie wordt het?

Het is 1 mei, dus vandaag moet ik ingeschreven staan voor mijn vervolgstudie. Mijn trouwe blogvolgers (wat waarschijnlijk maar een paar mensen zijn, maar dat maakt me niet zoveel uit) vragen zich misschien af hoe het geëindigd is met mijn auditie voor de schrijversopleiding en welke studie ik uiteindelijk gekozen heb om te gaan volgen.

Allereerst de auditie… Ik zat bij de beste 95 van de 200 wat betekend dat ik ben uitgenodigd voor de eerste auditie-dag die ik echt heel erg leuk vond om te doen. Een paar dagen later kreeg ik helaas te horen dat ik niet doorging naar de tweede auditie-dag.
Dat was natuurlijk jammer, maar ik ben al erg trots dat ik bij de laatste 95 van de 200 zat! En daarbij was de eerste auditie-dag zeker een hele mooie ervaring en ben ik erg blij dat ik dat heb mogen meemaken.

Andere studies waar ik ben wezen kijken waren HBO journalistiek, MBO mediaredactie en HBO communicatie. Bij de eerste in dit rijtje kwam ik er vrij snel achter dat dit niet mijn vervolgstudie zou gaan worden. Daarbij werd er bij de open dag ook vooral gesproken over de beeld- en geluidskant van de journalistiek, terwijl ik, als ik de journalistiek in zou willen toch zeker voor de schrijvende journalistiek zou kiezen. Maar behalve dat merkte ik ook dat ik eigenlijk helemaal niet zo ontzettend in nieuws geïnteresseerd ben en journalistiek dus zeker niks zou gaan worden.

Mediaredactie sprak me juist wel aan. Helaas is dat wel een MBO-opleiding en bestaat er dus een kans dat het niveau voor mij te laag is en daarbij is er ook een kans dat ik me minder goed thuis zal voelen tussen dit type leerlingen dan tussen de leerlingen op het HBO zoals ik ook al heb gemerkt op de middelbare school. Maar waarschijnlijk sluit deze opleiding wel goed aan bij waar ik uiteindelijk terecht wil komen als ik afgestudeerd ben, namelijk op een uitgeverij.

Dan nu communicatie. Dit is de laatste opleiding waar ik ben wezen kijken en ik moet zeggen dat ik best enthousiast geworden ben. Natuurlijk zal deze opleiding, net als de opleiding hierboven overigens, me wel problemen opleveren door mijn autisme. Het klinkt ergens toch een beetje vreemd als je zegt dat je communicatie wilt gaan studeren terwijl je eigenlijk communicatie-problemen hebt, maar daar zal ik mee om moeten leren gaan en ik weet dat ik dat kan.

Dan zal ik nu vertellen voor welke opleiding(en) ik me uiteindelijk heb aangemeld. Namelijk de opleiding communicatie. Deze sprak me direct aan. De school (ik ga niet vertellen welke) trok me niet bij de eerste open avond dat ik daar geweest was voor de opleiding journalistiek, maar toen ik opnieuw ging voor communicatie veranderde dit. Ik zag ook hoe de school me misschien beter kon helpen met mijn autisme dan andere scholen en heb daarom toch meteen voor deze school gekozen. Misschien dat ik me nog aanmeld voor mediaredactie nadat ik dit bericht schrijf, maar dit is hoe het er momenteel voorstaat. 😉

Over Ces

Mijn blog is bedoeld om mijn gedichtjes en verhalen te delen, te spreken over geloof en welke andere onderwerpen ik dan ook maar wil bespreken. Veel leesplezier.
Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op 1 mei… Welke studie wordt het?

  1. Fieke zegt:

    Supertof! Heel veel succes 😀

  2. Henk ten Hove zegt:

    Ha Cecily,
    Goed dat je de knoop hebt doorgehakt! Heel veel succes!

  3. Ilse zegt:

    Oe, wat grappig! Zit ik een blog te lezen van Laura en zie ik dat jij gereageerd hebt! Geen idee of je naam me wat zegt, maar die van jou komt niet zoveel voor dus ik herkende je meteen van de selectiedag van creative writing. Jammer dat je niet aangenomen bent! Ik ook niet, trouwens… Veel plezier met communicatie dan maar! =D

    • Ilse zegt:

      Euh, ik bedoel natuurlijk: geen idee of mijn naam jóu nog wat zegt.

    • Ces zegt:

      Tof dat je me herkende. 🙂 Ik herkende je naam niet meteen, maar heb je blog bezocht en herkende je toen wel meteen door je gezicht in een filmpje.
      Jammer dat je niet bent aangenomen. Nog wel een goed passende andere studie gevonden?
      Welke Laura was het eigenlijk? Ik volg er nu 3…

  4. Zonnewolk zegt:

    Leuk, Communicatie, hopelijk vind je het wat! Ik heb zelf ook een jaartje Journalistiek gestudeerd, een ontzettend leuke opleiding, maar je moet er heel ambitieus voor zijn (en dat was/ben ik niet :))

  5. thatfullmoonguy zegt:

    Ik was zeker benieuwd wat het zou worden! Hè, wel jammer van de schrijfopleiding natuurlijk. Wel fijn dat je het een mooie ervaring vond. Maar geweldig dat je hebt gekozen, en wel voor de communicatie! En dat je daar ook mogelijkheden ziet, dat ze kunnen omgaan met of aansluiten op je autisme. Als jij er vertrouwen in hebt wat dat betreft, is dat al meteen een goed begin.
    Ik vind het niet zo vreemd hoor, dat je juist geboeid bent door communicatie, als dat niet iets is wat vanzelfsprekend is voor je. Ik denk dat jij al vroeg, bewust en onbewust, gevolgen hebt gevoeld van dat slechter communiceren, en daardoor juist het belang ervan hebt ingezien en het jezelf steeds beter bent gaan leren! Waardoor je veel bent ingelopen, en er bovendien de leuke kanten van bent gaan zien 🙂

  6. Wat fijn dat je toch een keuze hebt kunnen maken. Heel veel plezier met de opleiding!

Geef een reactie

