Het telefoontje…

Vol spanning zitten ze daar.  Gespannen moeder, gespannen vriend, maar zijzelf nog verbazingwekkend rustig.  Na vieren zal het gebeuren en het is al bijna vier uur.  Haar mobiele telefoon ligt naast haar op de bankleuning.  Nog even en dan…

De telefoon gaat.  Het is pas net vier uur geweest en als eerste zouden de mensen die gezakt waren worden gebeld.  De spanning stijgt terwijl zij rustig de telefoon opneemt.  Niet bijzonder enthousiast of bedroefd was haar kant van het gesprek te horen:

“Met Cecily Haag Oké. dat is mooi. bedankt doei”

De telefoon wordt weer opgehangen… “En?…”

Het HAVO-diploma is IN DE POCKET! 😀  Enkel voldoendes en zelfs een 8 voor Nederlands!  Ook voor de Bèta-vakken, die eerst wat spanning leverden, ben ik geslaagd met een 6 of 7 op mijn eindlijst.

Over Ces

Mijn blog is bedoeld om mijn gedichtjes en verhalen te delen, te spreken over geloof en welke andere onderwerpen ik dan ook maar wil bespreken. Veel leesplezier.
Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Het telefoontje…

  1. Rianne Evers zegt:

    Gefeliciteerd, daar mag je trots op zijn!

  2. thatfullmoonguy zegt:

    Kon eerst alleen de eerste zin lezen, op mijn telefoontje! Grrrr.. Maar geweldig, gefeliciteerd het is gelukt! Hèhè!
    Veel hard werken , en dan een goed resultaat – dat zijn mooie dingen. Inderdaad, ook om trots op te zijn. Het klinkt een beetje als mijn lijst, ooit.
    En nu lekker vieren hè!
    Piew ik herinner me nog vaag ook de vakantie na het slagen, dat was wel de meest ontspannen vakantie ooit 🙂 Veel plezier!

  3. Tessa zegt:

    Gefeliciteerd! Maarre.. Een 8 voor Nederlands en dan “de HAVO-diploma” schrijven? Het is natuurlijk hét HAVO-diploma.

Geef een reactie

