Communicatie studeren met communicatie-moeilijkheden – week 1

Deze week was mijn eerste week als studente communicatie en dit terwijl ik autisme heb en dus moeite heb met communiceren. Ik wil graag mijn eerste ervaringen van de studie met jullie delen en laten horen in hoeverre mijn autisme tot nu toe een struikelblok is geweest. Daarom een evaluatie van de eerste week in mijn studie communicatie.

Toen ik wilde beginnen met deze studie werd dit me sterk afgeraden en tijdens het intake gesprek werd er ook gezegd dat de persoon met wie ik dat gesprek had verwachtte dat ik het meteen in de eerste week al extra moeilijk zou gaan krijgen door mijn communicatieve beperkingen. Hij heeft hierin geen gelijk gekregen. De opleiding bevalt me tot nu toe goed en ik ga mijn best doen om dit jaar goed te voltooien en af te sluiten met een mooi propedeuse.

Het is niet mijn plan om echt het communicatievak in te gaan met deze studie. Waarschijnlijk ga ik zodra ik mijn propedeuse heb behaald Nederlands studeren om uiteindelijk terecht te kunnen op een uitgeverij. Wel vond ik dit een erg leuke studie en heb dus niet zomaar een studie gekozen die goed aansloot.

Ik ben tot nu toe erg tevreden met mijn keuze voor de studie communicatie, maar kan er na een week nog niet erg veel over zeggen. Ik wens alle andere studenten nog een fijn studiejaar verder, dat we veel kennis mogen opdoen. 😉

Over Ces

Mijn blog is bedoeld om mijn gedichtjes en verhalen te delen, te spreken over geloof en welke andere onderwerpen ik dan ook maar wil bespreken. Veel leesplezier.
Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Communicatie studeren met communicatie-moeilijkheden – week 1

  1. Taallent zegt:

    Wat ze op school ook zeggen, hoe weinig verstand ik ook van communicatie heb, ik kan er dit over zeggen:
    In deze blog cummuniceer je heel helder over dat wat je bezig houdt.
    Top, en succes met je studie!

  2. Ilse zegt:

    Wat knap dat je de uitdaging aangaat dan! Om het opstapje te maken naar de uni is een goed plan, al is het eerste jaar al wel meteen het zwaarst. Dus ik wens je maar veel succes, denk ik! =P

  3. Flora Dsmdteeg zegt:

    Dapper hoor meis zet M op ! 😙

  4. Henk ten Hove zegt:

    Fijn om te lezen dat de eerste week goed bevallen is. Moedig dat je gewoon begonnen bent en open communiceert over de mening van de school en hoe je er zelf tegenover staat. Succes!

Geef een reactie

