Over de danser die mij motiveerde…

Een aantal jaar geleden volgde ik danslessen in (naar mijn idee) de enige dans die door meer jongens dan meiden wordt beoefend: breakdance. Ik kreeg les van twee geweldige mannen die aan de top van dansend Nederland staan. Eén van hen was Redouan ‘Redo’ Ait Chitt. En hij is voor mij een bijzondere motivatie geweest.

B-boy Redo is geboren met een aantal afwijkingen aan zijn lichaam, maar heeft dit hem niet laten beperken. Hij is een lid van de breakcrew The Ill Abillities, bestaande uit b-boys met een lichamelijke of sociale beperking. Deze crew danst onder het motto ‘No excuses, No limits’: als je geen excuses voor jezelf creëert, zijn er geen grenzen.

Toen ik communicatie wilde gaan studeren werd dit me aanvankelijk sterk afgeraden omdat ik autisme heb. Tijdens mijn intake-gesprek is er ook regelmatig gezegd dat je met een lichamelijke handicap immers ook geen sportopleiding moet gaan doen. Een communicatieve beperking en de studie communicatie werd als hetzelfde gezien. Maar de eerste persoon waar ik aan dacht toen dat gezegd werd was Redo. Daarom werd ik vooral gemotiveerd door zijn motto en heb besloten de opleiding toch te gaan volgen. Ik kreeg de drang te bewijzen dat het wel kan. Een lichamelijk beperkte kan sporten en een communicatief beperkte kan de studie communicatie volgen.

Ik geloof dat dit een voorbeeld kan zijn voor veel meer mensen dan ik alleen. Zo vaak zeggen we dat we iets niet kunnen omdat we bang zijn dat het mis gaat. Maar juist door die excuses niet te creëren, kun je de wereld aan. No excuses, No limits.

Mocht Redo dit lezen: bedankt. 🙂

Over Ces

Mijn blog is bedoeld om mijn gedichtjes en verhalen te delen, te spreken over geloof en welke andere onderwerpen ik dan ook maar wil bespreken. Veel leesplezier.
Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Over de danser die mij motiveerde…

  1. thatfullmoonguy zegt:

    En opeens sneeuwde het, toch nog 🙂 Over je logje: moooooi Ces! Over inspiratie gesproken, in de kersttijd! Je hebt ook helemaal gelijk, weet ik uit eigen ervaring. Ik was, zeg maar gerust, contactgestoord. Maar je wilt wel, echt wel.. dus had ik een haat/liefde verhouding met communicatie. Daarom ging ik de journalistiek in en leerde het, nou ja en ook door me persoonlijker te leren uiten natuurlijk. En ziedaar, ik moest en zou.. en werd dus journalist, en dichter, en call center medewerker, en mailtjes schrijver haha. Er is misschien niet alles mogelijk, maar wel héél veel. Ik heb zo het gevoel dat jij het ook prima gaat doen; misschien soms met moeite maar uiteindelijk…
    Sorry weer, dat ik zo lang ben weggebleven! Ik was zeker wel geïnteresseerd in hoe het ging, maar ik kan het niet altijd bijbenen. Mja. Ben d’r weer, lijkt het… Ik ga je andere logjes nog bijlezen.
    Heel fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar! ☼
    Clemens.

Geef een reactie

