Licht in de duisternis – Gedicht

De kerst is inmiddels alweer voorbij, maar hier is toch nog een gedichtje dat ik een paar dagen geleden schreef voor onze kerstdienst. Mijn vader was gevraagd om een gedicht voor te dragen tijdens de dienst en vroeg mij er één te schrijven. Hier is het nu ook voor jullie om te lezen.

Licht in de duisternis

In een wereld vol duisternis
scheen eens een ster
die gezien werd door wijzen
die kwamen van ver
het getuigde van een kindje
dat geboren was

en engelen zongen
over vree’ op de aard’
en geluk voor de mens
die zijn goede wil bewaard
een kind in een kribbe
een jongetje klein
Hij zal het licht
op deze wereld zijn

In een wereld vol duisternis
leerde dat kind
hoe men een licht is
dat de Heere bemint
Hij leerde ons liefde, vrede en trouw
in een wereld zonder berouw

En mensen verjoegen Hem
Hij werd bespot en geslagen
de duistere wereld
kon het licht niet verdragen

In diezelfde wereld
Roept God ons nu:
“Wees het licht
en breng het licht
naar deze wereld toe!”

Over Ces

Mijn blog is bedoeld om mijn gedichtjes en verhalen te delen, te spreken over geloof en welke andere onderwerpen ik dan ook maar wil bespreken. Veel leesplezier.
Dit bericht werd geplaatst in Poëzie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Licht in de duisternis – Gedicht

  1. thatfullmoonguy zegt:

    Hoi 🙂 Dat is mooi. Niet alleen voor jezelf genieten van het licht in je wereld, maar dit ook aktief verspreiden. Geweldig dat je vader een gedicht van jou voorleest! Ik denk, dat hij niet alleen trots is op jou, maar dat dit ook reden is om trots te zijn op hem; want ik ken ouders……

Geef een reactie

