Kruisdragers – gedicht over Goede Vrijdag

Na een erg lange tijd (drie maanden) niets van me te hebben laten horen ben ik nu terug met een nieuw gedichtje. Vandaag is het Goede Vrijdag en daarom is het hoog tijd dat er een nieuw gedicht gelanceerd wordt voor mijn rubriek ‘vroom op vrijdag’.

Kruisdragers

Gebroken armen dragen kruizen,
Lopen strijdend naar het eind
Het begin

Schreeuwende menigten:
“KRUISIG HEM! KRUISIG HEM!”
De woorden boren zich diep door de huid heen,
dieper dan de spijkers

Liefde,
stralend in Uw ogen
Gods hart breekt, Zijn licht weerkaatst
een regenboog in Uw tranen

Leven in dood,
Door dood,
Na dood,
ik zie het allemaal in U

De wereld sluit haar ogen
leeft verder zonder om te kijken
Terwijl slechts sommigen zich buigen
Knielen bij Uw kruis

Laat ons de mensen zijn die knielen,
de mensen met verdriet
Laat ons onze kruizen dragen

 
De strijd is gestreden. Uw is werk is volbracht
Maar ons werk nog niet

Over Ces

Mijn blog is bedoeld om mijn gedichtjes en verhalen te delen, te spreken over geloof en welke andere onderwerpen ik dan ook maar wil bespreken. Veel leesplezier.
Dit bericht werd geplaatst in geloof, Poëzie en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Kruisdragers – gedicht over Goede Vrijdag

  1. Rianne Evers zegt:

    Wauw, echt mooi geschreven!

Geef een reactie

