Tweezaamheid – verhaaltje

Een eenzaam gevoel overrompelt me terwijl je naast me zit. Je arm om me heen. Zachtjes leg ik mijn hoofd op je schouder, terwijl ik deze vreemde emotie verborgen probeer te houden. Wat met hulp van de donkere avondlucht best goed lukt. Vrolijk praat je verder met mijn vader, terwijl hij ons naar jouw huis rijdt. Ik luister niet.

Straks laat ik je weer los. En steeds weer vertel ik mezelf: ‘het is maar voor even’, maar het helpt niet. Het gevoel dat ik je mis knaagt aan me. Zelfs al zit je nog naast me.

Mijn ogen lijken op het punt te staan te overspoelen. Ook al is er geen aanleiding voor tranen. Er is geen reden voor droefheid.

Straks ben je weer weg. Nog even en mijn eenzame leven gaat verder. En steeds als je niet bij me bent, zal ik aan je denken.

De auto stopt. Ik sla mijn armen om je heen en druk je tegen me aan. Jouw lichaam tegen het mijne klaart me even op. Ik stap uit om jou erdoor te laat en merk dat de regen lichter is dan hij leek. ‘Dag lief, welterusten’ zeg je. Met nog eens een goede knuffel. ‘Knuffelbeer’ zeg ik terug. En na een klein kusje stap ik weer bij mijn vader in de auto.

En dan ben je weg.

De terugreis is erg stil. Geen radio en weinig gepraat. Alleen het tikken van de regen tegen de ruiten en het autodak. Een goede weerspiegeling van mijn leven denk ik zo.

Over Ces

Mijn blog is bedoeld om mijn gedichtjes en verhalen te delen, te spreken over geloof en welke andere onderwerpen ik dan ook maar wil bespreken. Veel leesplezier.
Dit bericht werd geplaatst in verhaal en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Tweezaamheid – verhaaltje

  1. koendamsteeg zegt:

    Aan het einde van het weekend stap ik met een diepe zucht de auto in. Nog even en ik zal haar niet meer zien. Nog één blik werpen op haar die ik al mis terwijl ze naast me zit. Ze is zo bijzonder voor me dat ik de auto niet uit wil, maar het moet. Met een huilend hart geef ik haar nog een omhelzing. Het lijkt alsof ik haar hart ook hoor huilen, terwijl alles om ons heen nog even wegvaagt. Het moment is veel te kort, maar o zo intens. Na een klein kusje, Na een laatste omhelzing gaan we weer uit elkaar. Het lijkt een lange week te worden zo zonder haar. Mij hart denkt nog, kunnen we de dagen van de week niet voor één keer omdraaien? En daar gaat ze. Ik wacht nog in de deur totdat ik de auto niet meer kan zien. Niet deze week meer, maar volgende week gelukkig wel. Dat is de geruststelling voor mijn hart ====> Koen

  2. thatfullmoonguy zegt:

    Oeh ik durf er bijna niks bij te zetten…
    Maar het is wel heel mooi! ☼

    • Ces zegt:

      Dank je. 🙂
      Ik heb niet veel ervaring met verhaaltjes schrijven, dus vind het soms nog een beetje moeilijk. Ook is het daarom soms moeilijker om ze te delen dan met gedichten. Maar oefening baart kunst.

  3. thatfullmoonguy zegt:

    Ja! Hou vol! Als je dat wilt kunnen, tenminste. In dit geval is het echt gelukt. Het is maar zo kort, toch is het iets afgeronds. En het lijkt zo hard-realistisch, en toch is het méér dan een korte flits, een koude blik op één moment van je leven – een verslag.

    Weet je waar het me aan doet denken?
    In de zesde of zevende eeuw werd in Noord Engeland het christendom ingevoerd, na discussies daarover aan het Hof van de koning. Mede over alles wat er méér is dan het hier en nu, het vooral materiele dat je direct ziet en voelt en wilt. En een ambtenaar of ridder zei, het kan niet zo zijn dat het leven is als dat van een zwaluw die onze fijn verwarmde en lichte kasteeltoren binnenvliegt , zich even warmt en dan weer de kou en het duister in moet. Er moet iets méér zijn, iets groters waarvan we (altijd) deel uitmaken.

    Jouw verhaal beschrijft heel mooi zo’n veel te zeldzaam moment van samenzijn met de leegte er omheen… maar: roept hierover toch tegelijk gedachten op die verder gaan, zoals je ziet aan mij !
    Voilà…

Geef een reactie

