U bent de zon – gedicht – vroom op vrijdag

Heer laat me een plant zijn
dan bent U de zon
ik hier op aarde
U hoog in de lucht

U maakt mijn zuurstof
mijn inspanningen
zinloos zijn ze
zonder U geen fotosynthese

De wereld gaat door
probeert me te kappen
vergeet U, vergeet de zuurstof

U laat ze leven
ik ben slechts een hulpmiddel

Ik richt mijn ogen op U
houd mijn gedachten daar
mijn hele wandel lang

Heer laat me een plant zijn
Want U bent de zon

Heer laat me de maan zijn
dan bent U de zon
en weerkaats ik Uw licht

Heer laat me de maan zijn
soms drijft de wereld
zich tussen ons in
dan kan ik U niet zien of weerkaatsen
laat me U dan niet vergeten

Soms laat ik
de wereld tussen ons komen
U zult me niet verlaten
elke keer komt U weer terug

Laat me de maan zijn
die de in duisternis gehulde aarde
nog een stukje van Uw heerlijkheid laat zien

Wat is de volle maan toch magisch

Heer ik ben de plant
ik ben de maan
Want U bent de zon

Dit gedicht is bedoeld als een soort kindergebedje. Maar tegelijkertijd ook erg volwassen. Het moet daarmee zeggen hoe we als christenen zouden moeten geloven als een kind.

Over Ces

Mijn blog is bedoeld om mijn gedichtjes en verhalen te delen, te spreken over geloof en welke andere onderwerpen ik dan ook maar wil bespreken. Veel leesplezier.
Dit bericht werd geplaatst in geloof, Poëzie en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

