If words grew on trees – a poem

img_1316

If words grew on trees
they would fall in September

They would disguise the ground like snow
and I humble as they grow
into wonders
poems, stories

When the words fall in September
I will be there to catch their beauty.

Dit gedichtje is geïnspireerd door dit bericht van Poetry Lovers op facebook.

Het leek me ook eens leuk om een gedichtje te schrijven waarin ik woorden gebruik die een erg mooie klank hebben, maar die ik meestal niet gebruik. Hierin dus de woorden ‘disguise’ en ‘humble’.
Ook wil ik graag weer meer gaan dichten. Ik heb de indruk dat ik dit tegenwoordig te weinig doe. Mijn werk heeft mijn routine volledig omver gegooid. Wat voor mij als autist erg moeilijk is. Dit is één van de redenen dat dingen die ik eigenlijk wil doen niet gebeuren. Zoals dichten en stille tijd houden. Ik hoop snel een betere baan te vinden die wel bij me past.
Foto’s zoals de foto bovenaan dit bericht zul je waarschijnlijk meer gaan zien op mijn blog. Sinds ik een werkende typemachine heb met goed lint wil ik daar graag veel gebruik van maken. Hopelijk lukt het me om mooie foto’s te maken waarop de tekst leesbaar is. Zo niet, dat zal ik moeten proberen of het scannen van mijn getypte teksten een mooi effect heeft. Of ik moet een andere camera kopen.

Over Ces

Mijn blog is bedoeld om mijn gedichtjes en verhalen te delen, te spreken over geloof en welke andere onderwerpen ik dan ook maar wil bespreken. Veel leesplezier.
Dit bericht werd geplaatst in Poëzie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op If words grew on trees – a poem

  1. thatfullmoonguy zegt:

    O wauw…. Ik blijf dit herlezen! Geweldig! En dat van de ene dichter tot de andere 🙂 Ik weet dat we die liefde voor de kracht en schoonheid van woorden gemeen hebben; dus jij weet dat ik het meen als ik zeg dat je het perfect onder woorden hebt gebracht. Anders zou ik iets beleefders zeggen 😉
    Je bewijst wat je schrijft, door de schoonheid van de woorden.

    De foto is inderdaad heel sfeervol! Als het je lukt om de gedichten zo te brengen (of zoals hier, illustreren) is dat wel het mooist, een ingescande tekst, puur tekst, is toch minder hè? En zeker heeft de ouderwetse typemachine wel iets! Mis ik ook nog soms. Op je foto kon ik de tekst wel lezen, dus het is te doen. Maar het zou wel iets scherper mógen, ja… is mooier. Natuurlijk zou een fantastische camera fijn zijn daarvoor. Maar is duur…

    Op zich, zo zat ik te denken, zou ikzelf wat prutsen met mijn fotobewerkingsprogramma en misschien zou dat schelen – dat moet je uitproberen. Ik heb wel goede ervaringen, ook slechte 🙂 Ik weet niet of je daar handig mee bent? Anders wil ik best eens voor je proberen hoe het uitpakt, en het misschien vaker doen. Het zou me niet teveel tijd en moeite kosten hoor. Mocht je benieuwd worden, en interesse hebben, laat maar even weten dan.

    P.s. Ik hoop dat het lukt met het werk en alles! Lijkt me lastig!
    Nog ff wat ☼ zonnestraaltjes.
    Groetjes, Clemens.

    • Ces zegt:

      Vorig jaar heb ik op school wel les gehad in photoshop, maar ik was er ontzettend slecht in. Dus een soortgelijk programma gaan gebruiken om de foto’s mee te bewerken gaat voor mij waarschijnlijk niet erg handig worden. Ik heb ook geen smartphone. Anders had ik daarmee misschien foto’s kunnen maken en daarop een gratis app kunnen downloaden om ze te bewerken. Het aanschaffen daarvan is wel het overwegen waard, aangezien je tegenwoordig als twintiger moeilijk meer zonder kan.
      Heel erg bedankt voor het compliment. 🙂 Soms dringen de mooie woorden zich aan je op. Of vallen ze van de bomen zoals in dit gedicht. Zo ging het in dit geval ook, denk ik.

  2. thatfullmoonguy zegt:

    O jammer, ja je moet er geduld voor hebben en veel uitproberen. Ik gebruik fotobewerking voor mijn gedichtfoto’s en voor het maken van youtubefilmpjes en langzamerhand wordt het iets beter haha.
    Die telefoon met mogelijkheden is wel een goed idee, maar op die dingen kun je volgens mij niet heel erg precies werken, toch? Nou ja, sparen maar…
    Ik heb omdat ik er zelf benieuwd naar werd, je foto eens geleend (eenmalig hoor!) en geprobeerd wat er mogelijk was, en ik moet zeggen dat het me meeviel! Zal ik eens een mooi resultaat op je facebookpagina zetten onder dit gedicht?

    Enne, ik zie je zo staan in het bos tussen de herfstwoorden, denkend aan wat daar nu eens uit voort zou kunnen komen, groeien…

  3. thatfullmoonguy zegt:

    Ik zie nu pas je reaktie bij mij, leuk! Dank je!
    Ja, beetje traditioneel wel, ik stel mezelf geen hoge eisen in het vinden van de meest originele, persoonlijke vorm, eigenlijk. Ik denk, omdat ik de mensen graag rechtsreeks wil raken en de boodschap/inhoud zo eenvoudig mogelijk wil brengen… Plus, ik heb het niet in me om een heel authentieke, persoonlijke stijl te ontwerpen en daarvan de regels te onthouden! Heel slecht geheugen… Levert altijd al problemen op, pfff….

Geef een reactie

