Earth day

Vandaag is het ‘Earth day’ of ‘Dag van de aarde’. Een speciale dag in het jaar om stil te staan bij het effect dat ons leven heeft op de schepping. Zelf vind ik dit ontzettend belangrijk en ben ik hier ook veel mee bezig.

Earth

Duurzaamheid speelt een ontzettend belangrijke rol in mijn leven. Ik probeer op alle manieren die ik kan bedenken duurzaam te leven. Zo ben ik vegetariër, minimalist, koop ik vrijwel al mijn spullen tweedehands en doe ik mijn best om weinig tot geen afval te maken. Ik ben van mening dat dit niet een speciale levensstijl is, maar dat duurzaam leven de norm hoort te zijn. Nu vraag ik mensen niet om allemaal vegetariër te worden, maar wel om eens goed te kijken naar hoe je je dagelijks leven inricht en de effecten die dit heeft op de wereld.

Ik geloof dat God ons verantwoordelijkheid heeft gegeven om zorg te dragen voor de aarde. Daarom denk ik dat we daar juist mee moeten omgaan. Daarom probeer ik hiernaar te leven. Het ‘dienen’ van de schepping, zowel de mensen, als de dieren als de planten, is voor mij een belangrijke manier om God te dienen.

-Hoe neem jij jouw verantwoordelijkheid voor de zorg voor de aarde?

Over Ces

Mijn blog is bedoeld om mijn gedichtjes en verhalen te delen, te spreken over geloof en welke andere onderwerpen ik dan ook maar wil bespreken. Veel leesplezier.
Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Earth day

  1. Roos zegt:

    Goede stappen meis! Ben ook helemaal met je eens dat we beter voor de aarde moeten zorgen. Zelf doe ik dat door geen afval op de grond te gooien, afval te scheiden, en ik probeer duurzamer met energie en water om te gaan. Vegetarisch ben ik niet, al ben ik wel tegen dierenleed en de manier waarop de vleesindustrie te werk gaat…

Geef een reactie

