Lees of kijk ‘The Shack’ (‘De Uitnodiging’) NIET!

Een aantal jaar geleden las ik het boek ‘De Uitnodiging’ van William P. Young en ik kan me ook herinneren dat ik dit boek op deze blog heb aangeraden. Maar ik had het mis. Ik had dit boek nooit moeten aanraden. Er zijn namelijk veel theologische fouten in dit verhaal waarin William P. Young gelooft. Fouten die in strijd zijn met de kern van het christelijke geloof!

Pas zag ik dit filmpje waarin er wordt verteld over de fouten in het boek. Dit liet me nadenken over dit boek. Ik ben het zeker eens met wat er in dit filmpje gezegd wordt. Dat ‘de Vader’ in het boek en de film wordt afgebeeld als een persoon vind ik geen probleem. Jezus gebruikt ook metaforen voor De Vader in zijn gelijkenissen, daarom vind ik het geen probleem om De Vader te laten zien in een bepaald metafoor zoals Young deed in dit verhaal. Maar het grootste deel is zeker waar.

Het is belangrijk dat we blijven opletten op valse profeten. Jezus heeft ons gewaarschuwd voor valse profeten. Er wordt in de Bijbel ook specifiek gesproken over valse profeten die zeggen christenen te zijn. Het is belangrijk dat we blijven kijken naar wat waarheid is en wat niet. We moeten alles toetsen aan het Woord van God.

Heb jij het gelezen? Hoe denk je over deze fouten? Zijn er misschien nog andere ‘christelijke’ boeken en films waarvoor mensen gewaarschuwd moeten worden?

Advertenties

Over Ces

Mijn blog is bedoeld om mijn gedichtjes en verhalen te delen, te spreken over geloof en welke andere onderwerpen ik dan ook maar wil bespreken. Veel leesplezier.
Dit bericht werd geplaatst in geloof en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s