Geslaagd!

Een tijdje geleden schreef ik over mijn angst voor mijn mondelinge examens. Die examens heb ik afgelopen vrijdag moeten doen en die dag putte me zo uit dat ik een paar dagen aardig wat rust nodig had. Gelukkig kan ik wel zeggen dat ik mijn staatsexamens heb gehaald en na de zomer naar de universiteit kan.

Ik deed examen in Engels en Nederlands vwo. De universiteit Utrecht eist voor deze en sommige andere opleidingen dat je kunt bewijzen dat je vwo Engels en Nederlands niveau hebt ook als je een propedeuse hebt gehaald en hiermee overstapt naar de uni.

De mondelinge examens gingen niet heel goed, omdat mijn autisme het erg lastig maakt. Maar gelukkig ben ik uiteindelijk wel geslaagd.

Voor Engels haalde ik gemiddeld een 6 en voor Nederlands een 7.

Over Ces

Mijn blog is bedoeld om mijn gedichtjes en verhalen te delen, te spreken over geloof en welke andere onderwerpen ik dan ook maar wil bespreken. Veel leesplezier.
Dit bericht werd geplaatst in Poรซzie. Bookmark de permalink .

13 reacties op Geslaagd!

  1. Henk ten Hove zegt:

    Gefeliciteerd! Succes bij je volgende studie.

  2. thatfullmoonguy zegt:

    Wauw! Ik had ook wel zo’n gevoel dat het slopend was geweest vandaar dat ik nog niks durfde te vragen.. Het was รจcht de laatste en de grootste hindernis hรจ! Maar goed gedaan, toch! Heel hartelijk gefeliciteerd ๐Ÿ™‚ !
    En na dit, wordt de studie vast een makkie ๐Ÿ™‚ Nu heb je pas echt (school)vakantie he.. hoewel je misschien het nieuwe jaar alweer druk aan het voorbereiden bent. Nou ja, geniet van de vrije dagen die er zijn!
    O en trouwens; in Utrecht heb ook ik gestudeerd. Alleen niet aan de uni. Leuke stad op zich (misschien is die leuke engelse pub/restaurant/lunchroom er nog wel aan de Oudegracht), maar wel een stad natuurlijk , met alle bijbehorende drukte en zo. Ga je er ook op kamers? Piew…

  3. thatfullmoonguy zegt:

    O, en er was een lekkere broodjeskraam aan de Oudegracht!

  4. thatfullmoonguy zegt:

    Hey ๐Ÿ™‚ Dankjewel! Altijd leuk even iets van je te horen. Wat zit jij in de Shakespeare op het moment! —->

    Die zou ik graag goed willen vinden maar ik kom er nooit echt in, vaak geprobeerd.
    Heb je dat muziekkamp al gehad dit jaar? Of ging dat niet meer door….

    • Ces zegt:

      Muziekweek is, als ik me niet vergis, nu bezig, maar ik ga helaas niet meer. Het is een kamp voor tieners van 15 tot 19. Vorig jaar ging ik, ondanks dat ik al een jaar ‘te oud’ was voor het laatst. Nu ben ik 21 en is het tijd om afscheid te nemen. Het is wel erg lastig, omdat het kamp heel veel voor me betekend heeft.

      Ik vind vooral A midsummer nights dream van Shakespeare erg goed. ๐Ÿ™‚ Die is ook niet erg lastig te lezen, maar vooral grappig.

      • thatfullmoonguy zegt:

        Dan weet ik waar ik begin met mijn nieuwe poging!
        Oww ja.. je hebt het ook wel geschreven over de muziekweek…. Wat jammer! Je krijgt het natuurlijk nooit op dezelfde manier terug; maar blijf je wel muziek maken? En wie weet wat je daar dan nog meer uithaalt… Hee, misschien is er in Utrecht wel een mooi christelijk koor (of band), dat kan ik me best voorstellen.

  5. thatfullmoonguy zegt:

    Hoihoi… Hoe gaat het? Ben wel benieuwd hoor, die nieuwe studie… poeh. Maar ik kan me voorstellen dat het vรฉรฉl is. Kijk maar of je energie over hebt voor blogjes en zo; en anders, niet. Maar wou ook even zeggen dat ik A Midsummer night’s dream heb gevraagd voor mijn verjaardag en gekregen ๐Ÿ™‚ In augustus, hoor, ik heb er nog geen tijd voor gehad want ik had een stapel dikke boeken van de bibliotheek. Maar het komt, het komt.
    Veel sukses en sterkte in Utrecht!

  6. thatfullmoonguy zegt:

    Hey, ik zie dat je de Lanceloet hebt gelezen! Die staat ook nog hoog op mijn verlanglijst, serieus! Samen met de hele Lanceloetcompilatie. Ik heb het verhaal Walewein ende Keye al uit ๐Ÿ™‚ Ik ben fan van die Arthurromans en van Chretien de Troye. Maarre, het leest in de meest onvertaalde vorm niet makkelijk, natuurlijk.

    • Ces zegt:

      Die boeken moest ik lezen voor mijn studie. ๐Ÿ™‚ Ik heb een cursus in Europese literatuurgeschiedenis met in het eerste blok Oudheid en Middeleeuwen. De verhalen van Chretien de Troyes zijn zeker aanraders. Maar het beste verhaal wat ik tot nu toe voor mijn studie heb moeten lezen was Antigone, het tragedie van Sophokles uit de Romeinse oudheid.
      In elk geval ben ik erg blij dat ik deze studie gekozen heb. Ik heb alleen al heel lang niet meer gedicht, of in elk geval geen volledige gedichten geschreven, en niet echt iets gemaakt of bedacht om op mijn blog te plaatsen. Misschien dat het komt na mijn tentamenweek (die begint maandag). ๐Ÿ˜‰

      • thatfullmoonguy zegt:

        Ja ik dacht wel dat de studie veel extra leeswerk zou meebrengen (en ander werk natuurlijk). Hopelijk kan het mooi blijven en niet teveel! Ik zou het machtig interessant vinden allemaal maar ik ben niet universitair aangelegd, het zou me te moeilijk en teveel zijn. Maar ik kan er wat leuke dingen uitpikken. Ik ga die Antigone zeker eens opzoeken.

        Het beste nieuws is, dat de studie bevalt! Gaaf hoor! Dan is het zelf dichten en schrijven niet het belangrijkst, dat komt ooit vanzelf weer als het nodig is. Je hebt je handen er vol genoeg aan om je hoofd hierbij te houden ๐Ÿ™‚ . Ga zo door, ga zo door en heel veel sukses vanaf maandag. Ik duim wel vast.

Geef een reactie

